Na początku
września b.r. klasy pierwsze naszego
liceum uczestniczyły w lekcji otwartej języka
angielskiego pt. „CULTURE
SHOCK” przygotowanej przez Agatę Górną w oparciu o różnorodne
materiały otrzymane na szkoleniu w ramach
programu Erasmus+, współfinansowanym przez POWER.
Uczniowie szukali odpowiedzi na takie pytania jak:Co to jest „culture shock”?
Kiedy i w jakich sytuacjach ludzie mogą go odczuwać? Skąd to się bierze?
Czy jest to popularne zjawisko? Co można zrobić, aby go uniknąć, będąc za
granicą? Czy w każdym kraju „dobre maniery” oznaczają to samo? Czy Brytyjczycy
są zbyt uprzejmi? Jakie znamy stereotypy dot. różnych nacji? Czy należy je
traktować poważnie czy z przymrużeniem oka?Celem lekcji było: zapoznanie uczniów z zagadnieniami
wielokulturowości, podniesienie świadomości uczniów dot. różnic w kulturze,
mentalności oraz tradycji między mieszkańcami różnych krajów, poszerzenie
wiedzy w zakresie leksykalno-gramatycznym na poziomie B1-B2, nauka tolerancji i
otwartości wobec innych wzorców zachowań,
podniesienie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz zaznajomienie się z
różnorodnością akcentów, słownictwa i wymowy
w jęz. angielskim w różnych krajach anglojęzycznych oraz wśród non –
native speaker’ów. Uczniowie pracowali na podstawie wielu różnych materiałów
stymulujących i bardzo zaangażowali się w debatę, co dowodzi, iż lekcja bardzo
im się podobała i odniosła zamierzone cele.
środa, 31 października 2018
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
PROJEKT DOBIEGŁ KOŃCA... DO ZOBACZENIA GDZIEŚ W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI :)
Podsumowanie projektu „Kreatywni nauczyciele w nowoczesnej Europie” realizowanego w latach 2017-2019 w ramach POWER. CV Liceum Og...
-
Wychowanie fizyczne nauczane w szkole w dzieciństwie i młodości stanowi doskonałą sposobność przyswojenia i praktykowanie umiejętnośc...
-
Jeśli nie, przeczytaj koniecznie artykuł, który napisała pani Joanna Skibińska-Lewandowska: "Język niemiecki jako język pulicentr...
-
W konferencji wzięło udział 40 nauczycieli z Polski i Francji. Szkolenie prowadzone w języku angielskim skierowane było do nauczycieli w...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz