"Techniki audiowizualne
i media społecznościowe
w nauczaniu"
– materiały szkoleniowe
i media społecznościowe
w nauczaniu"
– materiały szkoleniowe
W ramach projektu "Kreatywni nauczyciele w
nowoczesnej Europie" finansowanego ze środków POWER
Opracowała Iwona Porowska
1. Wykorzystanie technik
audiowizualnych na lekcjach wszystkich przedmiotów.
Nauczanie we
współczenym świecie powinno zawierać w sobie nowoczesne rozwiązania
technologiczne, gdyż technologia towarzyszy uczniom na każdym kroku w ich
codziennym życiu. Wykorzystanie telefonów komórkowych w czasie lekcji nie tylko
języków obcych może okazać się przydatne w procesie nauczania i uczenia się np.
poprzez kręcenie krótkich filmików tematycznych, robienie zdjęć na dany temat,
a następnie prezentowanie zawartych tam treści merytorycznych.
Tworzenie krótkich filmów na
lekcjach – krok po kroku.
1. Zaznajomienie
uczniów z planem działań:
- potrzebny sprzęt
(smartfony, tablety), komputer, aplikacja do tworzenia prostych filmów, stroje,
rekwizyty
- miejsce nagrywania
filmu (szkoła – klasa lekcyjna, hool, zewnętrzny teren szkoły)
- podział uczniów na
grupy projektowe i przydzielenie odpowiednich ról: reżyser, scenarzysta,
operator akmery, aktorzy, montażysta itp.
- wybór tematu i
rodzaju filmu (np. fabularny,
dokumentalny, si-fi, filma akcji, komedia itp.)
- napisanie scenariusza (ZAŁĄCZNIK NR 1.1)
- rozrysowanie
poszczególnych kadrów (ZAŁĄCZNIK NR 1.2)
- nagranie
- montaż filmu
- prezentacja gotowych
materiałów na lekcji
- dyskusja na temat
rezultatów/ osiągniętych celów, założeń
- prezentacja
modelowego filmu stworzonego przez nauczyciela/innnych uczniów
2. Uczniowie dzielą
się na grupy projektowe i wybierają funkcje jakie chcą pełnić w projekcie.
3. Uczniowie tworzą
scenariusz filmu
4. Uczniowie
rozrysowują poszczególne kadry
5. Uczniowie
nagrywają film
6. Uczniowie
prezentują efekty swej pracy na lekcji – jest to dla nich zawsze bardzo ważna
chwila, gdy mogą zaprezentować efekty swojej kilkunastogodzinnej pracy.
7. Nauczyciel
przewodzi w dyskusji ucnziów na temat mocnych i słabych stron stworzonych
materiałów, ciężkich chwil i zabawy w czasie tworzenia filmu.
Na
stworzenie 2-minutowego filmu podczas lekcji j. angielskiego ucnziowie
pracujący w ten sposób po raz pierwszy potrzebowali 8 godzin zajęć dydaktycznych, przy czym scenriusz kończyli pisać w domu. Montaż filmu
odbył się w całości w domu.
(ZAŁĄCZNIK
1.3:KONSPEKT LEKCJI DO PROJEKTU: "Mój pierwszy film w j. angielskim")
+ PRZYKŁADOWY FILM WŁASNEGO AUTORSTWA – link do filmu udostępnionego na dysku
google:
https://drive.google.com/file/d/1F78OTmE7ZLA2L5Q3xxlUiaaKQ2NoQZgd/view?usp=sharing.
2. Wykorzystanie mediów
społecznościowych na lekcjach wszystkich przedmiotów.
Internet i
technologie mobilne umożliwiają natychmiastową komunikację. Użytkownik może być
odbiorcą, twórcą, bądź współtwórcą przekazu. Sa przydatne w nauczaniu ponieważ urozmaicają metody
nauczania(nauczyciel idzie z duchem czasu), respektują świat w jakim żyją/ uczą
się dzisiejsi nastolatkowie, motywują do nauki, kształtują autonomię w
nauczaniu, rozwijają kompetencje komunikacyjne i kulturowe.
•
KAHOOT - Do nowoczesnych rozwiązań przydatnych w nauczaniu należy
anglojęzyczna aplikacja Kahoot. Dostępna jest na smartfonie,
tablecie, komputerze. Ma formę quizu, pytań otwartych.Uczniowie odpowiadają na
pytania w grupach.Liczą się poprawne odpowiedzi, ważna jest też
szybkość.Uczniowie na bieżąco widzą pozycję swojej drużyny na tle innych.
Program przydatny jest przy wprowadzaniu
nowego materiału bądź powtórzeniu. Uczniowie i nauczyciele mogą stworzyć własne
gry, zależnie od potrzeb, bądź skorzystać z udostępnionych. Grze oprócz
aspektów edykacyjnych tgowarzyszą
emocje, zabawa, rywalizacja, oczekiwanie.
•
(ZAŁĄCZNIK 2 – KONSPEKT
LEKCJI + PREZENTACJA MULTIMEDIALNA – link do pobrania prezentacji udostępnionej
na dysku google: https://drive.google.com/file/d/1zwMjtsxdrGI7HcaXVuJKqMGeZNfzW8-l/view
usp=sharing + QUIZ KAHOOT DO
PREZENTACJI – należy wpisać w wyszukiwarce Kahoot: The UK iwonaporowska).
•
Programem podobnym do Kahoot
jest SOCRATIVE, charakteryzuje go
wolniejsze tempo i brak ograniczeń czasowych. Quiz w socrative można zadać jako
pracę domową, program sam sprawdzi odpowiedzi i podsumuje wyniki. Jest to
aplikacja anglojęzyczna.
•
Facebook - pomoc w szybkim
kontakcie z uczniami, ale także źródło wielu problemw – mieszanie życia
prywatngo z zawodowym. Alternatywą dla facebooka jest:
•
EDMODO
– tzw. Facebook w naucznaiu. W programie nauczyciele zakładają konta dla
uczniów i rodziców poszczególnych odzdziałów. Nie ma tu miejsca na informacje o
życiu prywatnym
•
Kolejne z nowoczesnych
rozwiązań technologicznych pomocnych w procesie uczenia się i naucznaia to DYSK
GOOGLE - udostępniona przestrzeń dyskowa na
serwerach Google. Dysk Google został zintegrowany z DOKUMENTAMI
GOOGLE, dzięki czemu zalogowani użytkownicy
znajdują w niej wszystkie dotychczas utworzone dokumenty.W wersji bezpłatnej w
usłudze dostępnych jest 15 GB miejsca.
Umożliwiają tworzenie i edycję dokumentów
on-line w kooperacji z innymi użytkownikami w tym samym czasie. W skład
Dokumentów Google wchodzą: procesor tekstu Dokument, program do tworzenia
prezentacji multimedialnych – Prezentacja, arkusz kalkulacyjny – Arkusz,edytor
ankiet – Formularze.
ZAŁĄCZNIK 1.1
Jak napisać scenariusz –
zachowanie formy.
Przy pisaniu
scenariusza należy sobie oszczędzić rodzaju próbek prozy artystycznej. Język
scenariusza musi być podporządkowany formie. Najważniejsze jest to, aby
przekazywał czytelne obrazy. Powinno się pisać „Leje. Wszyscy są przemoczeni”,
a nie „Z ciemnego nieba padają strumienie wielkich kropel, które wdzierają się
za kołnierze przechodniów”. Scenariusz jest bowiem przekazem informacji za
pomocą obrazów i przy użyciu jak najmniejszej liczby słów.
Oto
przykładowy fragment scenariusza telewizyjnej komedii:
1.
WNĘTRZE.
SYPIALNIA. NOC.
Tradycyjnie
urządzona sypialnia: podwójne łóżko, dwa stoliki, krzesła, szafy i toaletka.
Przy toaletce stojak z głową manekina i nałożoną na nią peruką. ADAMleży w
łóżku, z głową schowaną pod kocem, spod którego wystaje tylko nos. Do sypialni
wchodzi ALEK ubrany w kolorową piżamę.
ALEK
Tato!
ADAM
(spod koca)
Ja już śpię.
ALEK
Obiecałeś mi, że zastanowisz się nad
moim wyjazdem na obóz harcerski.
ADAM
Właśnie się zastanawiam. Przyjdź tu o
czwartej w nocy, to pogadamy.
ALEK
Przecież wtedy będziesz spał!
ADAM
Tak, ale ja mówię przez sen.
ALEK
Dobra, dam ci czas do rana. Rano
muszę mieć odpowiedź.
Adam nie
wychyla się spod koca. Alek wychodzi z sypialni.
ADAM
Co za pyskate dziecko!
Do
sypialni wchodzi EWA ubrana w szlafrok.
EWA
Słyszałeś?
ADAM
Tak. Cały dzień słuchałem o tym obozie.
Gdyby to był obóz pracy przymusowej, to bym go natychmiast wysłał.
EWA
Ja mówię o twoim ojcu. Wygrał trójkę
w LOTTO. Znowu chciał, żeby mu doradzić, co ma kupić.
ADAM
Co mamy mu doradzać, za każdym
razem i tak kupuje parę butów, bo na nic innego nie wystarcza.
Ewa
zdejmuje szlafrok i kładzie się do łóżka.
EWA
Ojciec to ma
szczęście w tego LOTKA...
ADAM
Jakie szczęście? Trójkę to każdy
głupi może trafić.
EWA
Ale ty jakoś nie trafiasz.
ADAM
Bo ja nie jestem każdy głupi.
EWA
Jak to możliwe, że ojciec wygrywa
akurat tyle, ile kosztują buty?
ADAM
Skaranie boskie! Wszyscy mają
problemy. Ja też mam problem: jutro zamykam bilans w firmie i chcę się przed
tym wyspać!
Ewa gasi
światło. Ciemno.
EWA
A gdyby on wygrał
miliard?
ADAM
A co, do diabła, on by zrobił z
taką ilością butów?!
Przyglądając
się kolejnym wersom, zapamiętaj podstawowe prawidła zapisu scenariuszowego.
Wers
pierwszy – nagłówek: musi zawierać kolejny numer sceny (w tym przypadku jest to
scena 1.) oraz trzy parametry opisu:
•
ogólny (stosuje się dwa rodzaje notacji:
PLENER albo WNĘTRZE),
•
szczegółowy, który precyzuje rodzaj
lokalizacji czy wnętrza (np. SYPIALNIA), pora dnia, w jakiej rozgrywa się dana
scena – jest to ważna wskazówka dla reżysera i operatora.
Cały
pierwszy wers pisze się kapitalikami (dużymi literami), a czasami dla lepszego
wyróżnienia podkreśla się go. Następne cztery wersy to didaskalia, czyli opis
miejsca akcji oraz tego, co się w nim dzieje. Opisu miejsca akcji dokonuje się
tylko raz, przy pierwszym jego pojawieniu się w scenariuszu lub w przypadku,
gdy w danym wnętrzu zaszły jakieś zmiany. Regułą w opisie wnętrz jest jak
najoszczędniejsze używanie słów. Opisywać należy tylko ogólny wygląd sceny i te
elementy scenografii, które odegrają ważną rolę w akcji filmu, resztę
pozostawia się scenografowi i reżyserowi.
Każde
pierwsze wejście nowej postaci należy zaakcentować poprzez użycie kapitalików.
Didaskalia dla większej
czytelności tekstu należy rozbić na akapity, aby w jednym nie mieszać
informacji dotyczących dwóch osób. Każda postać i jej działanie powinny być
opisane oddzielnie, nawet jeśli dotyczy ono tylko wejścia postaci, jak ma to
miejsce w przytoczonym wyżej przykładzie.
Dialog
notuje się, poprzedzając go wyróżnieniem postaci kapitalikami, które umieszcza
się blisko środka wiersza. W następnym wersie początek tekstu dialogu jest
przesunięty w lewo tak, aby linia dialogu również była mniej więcej po środku
strony. Jeśli jakaś postać w trakcie wypowiadania kwestii wykonuje pewną czynność,
to ową czynność opisuje się w nawiasie, tak samo robi się z innymi
adnotacjami. Na przykład:
ANNA
(wolno i
spokojnie)
Proszę,
to dla ciebie.
(podaje
kieliszek Piotrowi)
Mnie
białe wino zawsze wprawia w dobry nastrój.
Strona
tytułowa scenariusza musi zawierać kilka podstawowych informacji: tytuł
scenariusza oraz tytuł serii, do jakiej został napisany, jeśli jest to kolejny
odcinek serialu. Następna informacja powinna określać, na jakim źródle został
on oparty, jeśli jest to adaptacja utworu literackiego czy autentycznych
wydarzeń; w przypadku braku takich informacji wiadomo, że mamy do czynienia z
tekstem oryginalnym. Po stronie tytułowej, w przypadku filmów telewizyjnych, a
zwłaszcza seriali, umieszcza się w kolejności występowania listę postaci oraz
miejsc zdjęciowych. Lista postaci zawiera ich imiona ekranowe, a nie nazwiska
aktorów, którzy dane postacie odgrywają, natomiast lista miejsc zdjęciowych
pogrupowana jest na plenery i wnętrza.
Wszystkie
te informacje pozwalają producentowi zorientować się, jaki będzie przybliżony
koszt takiego odcinka już po przekartkowaniu scenariusza. Nie trzeba chyba
nikomu tłumaczyć, że im więcej postaci i miejsc zdjęciowych, tym wyższy koszt
filmu i tym mniejsze szanse na jego realizację.
Zródło: https://eskk.pl/kurs-pisanie-scenariuszy/kacik-wiedzy/jak-napisac-scenariusz-zachowanie-formy
ZAŁĄCZNIK 1.2
Scenorys – seria obrazów i szkiców, będących
wskazówkami przy filmowaniu dla reżyserów, scenografów, operatorów, aktorów i
montażystów.
Scenorys jest wykonywany przez specjalnego rysownika określanego w branży
filmowej i reklamowej jako storyboardzista.
Scenorys nie jest warunkiem powstania filmu. Niektórzy
reżyserzy uważają, że ogranicza on fantazję twórczą, lub jest niemożliwy do
zastosowania ze względu na przewidywaną spontaniczność scen.
Nie istnieje
„pisany” kanon tworzenia scenorysu, jednak można podać
ogólne zasady, które wynikają ze specyfiki techniki filmowej. Proporcje
kadrów rysunku odpowiadają
proporcjom kadru filmowego. Liczba kadrów
umieszczonych na kartce oraz sposób rysowania zależy od rysownika,
jednak istotna jest czytelność rysunku. Strzałkami zaznacza się kierunek
ruchu kamery,
osoby bądź przedmiotu. Rysuje się wyłącznie postaci i ważniejsze elementy dekoracji. W celu uzupełnienia ilustracji umieszcza się obok rysunków
lapidarne komentarze. Stosuje się też numerację scen i ujęć. Scenorys może to być
rozwinięciem naszkicowanych wizji reżysera, jednak najczęściej jest to ilustracja
dyskusji reżysera, operatora i scenografa. Wykonywany przez przysłuchującego
się rysownika wyznacza płaszczyznę porozumienia, jest wypadkowąsugestii każdego z twórców. Dlatego najwyżej cenieni są
rysownicy, którzy wprawnie posługują się ołówkiem lub kolorowymi flamastrami –
są to najczęściej twórcy komiksów.
ZAŁĄCZNIK 1.3
KONSPEKTY LEKCJI DO PROJEKTU "MOJ
PIERWSZY FILM W J. ANGIELSKIM
LEKCJA 1
1.
DATA: 09.04.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: Wprowadzneie do projektu:
"Mój pierwszy film w j.angielskim".
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, projektor multimedialny, komputer
7.
CELE ZAJĘĆ:Zapoznanie uczniów z
celami i przebiegiem projektu, wprowadzneie słownictwa związanego z tworzneiem
filmów, zachęcenie do podjęcia pracy zespołowej, praktyczne użycie języka
angielskiego – ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: wykład informacyjny,
dyskusja, prezentacja filmu
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zaznajomienie
uczniów z planem działań projektowych:
- potrzebny sprzęt
(smartfony, tablety), komputer, aplikacja do tworzenia prostych filmów, stroje,
rekwizyty
- miejsce nagrywania
filmu (szkoła – klasa lekcyjna, hool, zewnętrzny teren szkoły)
- podział ucnziów na
grupy projektowe i pprzydzielenie odpowiednich ról: reżyser, scenarzysta,
operator akmery, aktorzy, montażysta itp.
- wybór tematu i
rodzaju filmu (np. fabularny,
dokumentalny, si-fi, filma akcji, komedia itp.)
- napisanie scenariusza (ZAŁĄCZNIK NR 1.1)
- rozrysowanie
poszczególnych kadrów (ZAŁĄCNZIK NR 1.2)
- nagranie
- montaż filmu
- prezentacja
gotowych materiałów na lekcji
- dyskusja na temat
rezultatów/ osiągniętych celów, założeń
2. prezentacja
modelowego filmu stworzonego przez nauczyciela/innnych uczniów – link do
autorskiego filmu do pobrania z dysku google:
https://drive.google.com/file/d/1F78OTmE7ZLA2L5Q3xxlUiaaKQ2NoQZgd/view?usp=sharing
LEKCJA 2
1.
DATA: 10.04.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: Realizacja projektu:
"Mój pierwszy film w j.angielskim". - koncepcja filmu.
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, zesyzty
7.
CELE ZAJĘĆ:Utrwalenie słownictwa związanego z tworzeniem filmów,
praktyczne użycie języka angielskiego – ćwiczneie umiejętnosci słuchania i
mówienia
8.
METODY PRACY: aktywizująca -
dyskusja
9.
FORMY PRACY: praca w grupach
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. ucnziowie dzielą
się na grupy projektowe i wybierają odpowiedne funkcje: reżyser, scenarzysta,
operator akmery, aktorzy, montażysta itp.
2. Uczniowie
wybierają tematykę i rodzaju filmu (np.
fabularny, dokumentalny, si-fi, filma akcji, komedia itp.)
3. Uczniowie piszą scenariusz.
LEKCJA 3 i 4
1.
DATA: 16.04.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 2x 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: Realizacja projektu:
"Mój pierwszy film w j.angielskim". - scenariusz i scenorys.
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, zesyzty, papier wielkoformatowy
7.
CELE ZAJĘĆ:Utrwalenie słownictwa
związanego z tworzeniem filmów, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia,
8.
METODY PRACY: dyskusja, rysunek
9.
FORMY PRACY: praca w grupach
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
12. 1. Przedstawiciele poszczególnych grup projektowych przedstawiają swój
pomysł na film, oraz czytają scenariusz z podziałem na role.
2. Uczniowie w
grupach rozrysowują poszczególne kadry filmu.
LEKCJA 5 i 6
1.
DATA: 23.04.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 2x 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna, hool
szkoły, zewnętrzny teren szkołu
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: Realizacja projektu:
"Mój pierwszy film w j.angielskim". - nagrywanie scen.
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: telefony
komórkowe, tablety
7.
CELE ZAJĘĆ:Utrwalenie słownictwa
związanego z tworzeniem filmów, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia,
8.
METODY PRACY: dyskusja, drama
9.
FORMY PRACY: praca w grupach
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Uczniowie
nagrywają film.
LEKCJA 7 i 8
1.
DATA: 14.05.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 2x 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna,
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: Realizacja projektu:
"Mój pierwszy film w j.angielskim". - prezentacja filmów.
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: komputer,
projektor multimedialny
7.
CELE ZAJĘĆ:Utrwalenie słownictwa
związanego z tworzeniem filmów, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia,
8.
METODY PRACY: dyskusja,
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Uczniowie prezentują swoje filmy.
2. Ogólnoklasowa dyskusja na temat rezultatów/
osiągniętych celów, założeń.
3. Głosowanie na najlepszy film.
ZAŁĄCZNIK 2
KONSPEKTY LEKCJI DO TEMATU "PODSTAWOWE
INFORMACJE O ZJEDNOCZONYM KRÓLESTWIE" Z WYKORZYSTANIEM SRODKÓW
AUDIOWIZUALNYCH ORAZ APLIKACJI KAHOOT
przydatne linki:
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA – link do
pobrania prezentacji udostępnionej na dysku google:
https://drive.google.com/file/d/1zwMjtsxdrGI7HcaXVuJKqMGeZNfzW8-l/view
usp=sharing + QUIZ KAHOOT DO
PREZENTACJI – należy wpisać w wyszukiwarce Kahoot: The UK iwonaporowska)
LEKCJA 1
1.
DATA: 20.02.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 2x 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: "Podstawowe informacje
o Zjednoczonym Królestwie "
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, projektor multimedialny, komputer, internet
7.
CELE ZAJĘĆ:Wprowadzneie oraz
utrwalenie wiedzy kulturowej na temat wielkiej Brytanii, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: wykład informacyjny,
dyskusja, prezentacja filmów, burza mózgów
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności
organizacyjne – sprawdzenie listy obecności.
2. Praca w grupach – burza muzgów – uczniowie w
grupach przypominają sobie informacje na temat Wielkiej Brytanii ogólnie a
także Anglii i Walii. Kazda grupa omawia inną część Królestwa.
3. Prezentacja multimedialna na temat
zjednocznoego Królestwa – informacje ogólne. Otwarta dyskusja nauczyciel –
uczniowie.
3. Projekcja hymnu narodowego - youtube
4. Prezentacja multimedialna na temat Anglii i
Walii – Otwarta dyskusja nauczyciel – ucnziowie.
5. Projekcja pieśni w języku celtów z terenów
Walii – youtube
6. Podsumowanie informacji zdobytyvh na lekcji
– co zapamiętałem, czego się nauczyłem.
LEKCJA 2
1.
DATA: 21.02.2018Rr. KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: "Podstawowe informacje
o Wielkiej Brytanii"
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, projektor multimedialny, komputer, internet
7.
CELE ZAJĘĆ:Wprowadzneie oraz
utrwalenie wiedzy kulturowej na temat wielkiej Brytanii, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: wykład informacyjny,
dyskusja, prezentacja filmów, burza mózgów
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności
organizacyjne – sprawdzenie listy obecności.
2. Praca w grupach – burza muzgów – uczniowie w
grupach przypominają sobie informacje na temat Szkocji i Irlandii Północnej.
Kazda grupa omawia inną część Królestwa.
3. Prezentacja multimedialna na temat Szkocji .
Otwarta dyskusja nauczyciel – uczniowie.
4. Projekcja pieśni narodowej granej na dudach
– youtube.
5. Projekcja filmu na temat róznic w akcencie
szkockim – youtube.
4. Prezentacja multimedialna na temat Irlandii
Północnej – Otwarta dyskusja nauczyciel
– ucnziowie.
5. Projekcja narodowego tansca irlandzkiego -
stepowanie – youtube
6. Podsumowanie informacji zdobytyvh na lekcji
– co zapamiętałem, czego się nauczyłem.
LEKCJA 3
1.
DATA: 21.02.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: "Podstawowe informacje
o Wielkiej Brytanii"
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, projektor multimedialny, komputer, internet
7.
CELE ZAJĘĆ:Wprowadzneie oraz
utrwalenie wiedzy kulturowej na temat wielkiej Brytanii, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: wykład informacyjny,
dyskusja, prezentacja filmów, burza mózgów
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla kontynuujących
naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności
organizacyjne – sprawdzenie listy obecności.
2. Praca w grupach – burza muzgów – uczniowie w
grupach przypominają sobie informacje na temat Szkocji i Irlandii Północnej.
Kazda grupa omawia inną część Królestwa.
3. Prezentacja multimedialna na temat Szkocji .
Otwarta dyskusja nauczyciel – uczniowie.
4. Projekcja pieśni narodowej granej na dudach
– youtube.
5. Projekcja filmu na temat róznic w akcencie
szkockim – youtube.
4. Prezentacja multimedialna na temat Irlandii
Północnej – Otwarta dyskusja nauczyciel
– ucnziowie.
5. Projekcja narodowego tansca irlandzkiego -
stepowanie – youtube
6. Podsumowanie informacji zdobytyvh na lekcji
– co zapamiętałem, czego się nauczyłem.
LEKCJA 4
1.
DATA: 21.02.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: "Podstawowe informacje
o Wielkiej Brytanii"
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE: tablica,
markery, projektor multimedialny, komputer, internet
7.
CELE ZAJĘĆ:Wprowadzneie oraz
utrwalenie wiedzy kulturowej na temat wielkiej Brytanii, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: wykład informacyjny,
dyskusja, prezentacja filmów, burza mózgów
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności
organizacyjne – sprawdzenie listy obecności.
2. Praca w grupach – burza muzgów – uczniowie w
grupach przypominają sobie informacje na temat Szkocji i Irlandii Północnej.
Kazda grupa omawia inną część Królestwa.
3. Prezentacja multimedialna na temat Szkocji .
Otwarta dyskusja nauczyciel – uczniowie.
4. Projekcja pieśni narodowej granej na dudach
– youtube.
5. Projekcja filmu na temat róznic w akcencie
szkockim – youtube.
4. Prezentacja multimedialna na temat Irlandii
Północnej – Otwarta dyskusja nauczyciel
– ucnziowie.
5. Projekcja narodowego tansca irlandzkiego -
stepowanie – youtube
6. Podsumowanie informacji zdobytyvh na lekcji
– co zapamiętałem, czego się nauczyłem.
LEKCJA 5
1.
DATA: 23.02.2018Rr., KLASA: 1 LO
2.
CZAS TRWANIA : 45 min
3.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala lekcyjna
4.
OSOBA PROWADZĄCA: Iwona Porowska
5.
TEMAT: "Podstawowe informacje
o Wielkiej Brytanii"- utrwalenie wiadomości.
6.
SRODKI DYDAKTYCZNE:projektor
multimedialny, komputer, internet, smartfony/tablety
7.
CELE ZAJĘĆ:Wprowadzneie oraz
utrwalenie wiedzy kulturowej na temat wielkiej Brytanii, praktyczne użycie języka angielskiego –
ćwiczneie umiejętnosci słuchania i mówienia
8.
METODY PRACY: dyskusja,
multimedialna gra edukacyjna
9.
FORMY PRACY: praca w grupach,
praca z całą klasą, praca indywidualna
10.
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
dla przedmiotu j. obcy nowożytny, IV etap edukacyjny, poziom IV.1 dla
kontynuujących naukę, zakres rozszerzony.
11.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności
organizacyjne – sprawdzenie listy obecności.
2. Praca w grupach –
gra multimedilana podsumowująca zdobytą wiedzę – QUIZ KAHOOT (aby wyszukać qiuz
należy w wyszukiwarce Kahoot wpisać the UK iwonaporowska)
3. Uczniowie w parach tworzą
krzyżówkę ze słownictwem które wnieśli z lekcji – hasło przeowdnie: United
Kingdom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz